بهترین دارو برای بی اشتهایی کودکان

خیلی از کودکان هستند که بعد از اینکه از شیر مادر گرفته می شود با بی اشتهایی یا بد غذایی مادران خود را کلافه می کنند. به همین خاطر است که اکثر مادران نگران غذا نخوردن یا بد غذا خودرن کودکان خود می باشند و می خواهند به کمک مکمل های اشتها آور کاری کنند تا فرزند آن ها میل به غذا پیدا کند. اما، آیا استفاده از هر نوع  اشتها آوری برای کودکان مناسب است؟! بهترین دارو برای بی اشتهایی کودکان چه دارویی است؟! برای بی اشتهایی کودکان باید چه کار کنیم، اصلا علت بی اشتها بودن کودکان چیست؟

این پرسش ها، بدون شک از جمله پرسش هایی هستند که ذهن بیشتر مادران را در سن دو سالگی به بعد فرزندان به خاطر بد غذا بودن آن ها به خود مشغول می کند.

اما جای نگرانی وجود ندارد. ما، د راین مقاله برایتان خواهیم گفت که چطور می توانید برای درمان بی اشتهای کودکان خود از داروهای مناسبی استفاده کنید.

دلایل شایع بی اشتهایی کودکان

قطعا می دانید که مکمل های اشتها آور دارای تنوع زیادی می باشند، اما اینکه کدام یک از این مکمل ها برای کودکان مناسب است مسئله ای است بسیار مهم که باید در انتخاب آن دقت زیادی داشته باشید.

برای اینکه بتوانید بهترین دارو برای بی اشتهایی کودکان خود را تهیه کنید و متوجه این مسئله شوید که این مکمل های اشتها آور کدام یک برای کودک شما مناسب می باشد ابتدا باید به دلیل بی اشتهایی فرزند خود پی ببرید.

خوب، باید بگوییم که بی اشتهایی در کودکان دلایل مختلفی دارد که برای هر کدام از این دلایل داروهای جداگانه ای توسط پزشک متخصص تجویز می شود.

از جمله دلایلی که باعث بی اشتهایی در کودکان می شود مشکلات جسمی و روحی می باشد که خود این دلایل به خاطر مشکلات و دلایلی دیگری رخ می دهند که در ادامه به طور مختصر اشاره ای به آن ها کرده ایم.

 دلایل جسمی کاهش اشتها در کودک

  • وجود یک بیماری
  • بروز حساسیت غذایی
  • کم تحرکی یا بی تحرکی
  • کم خونی در نتیجه فقر آهن
  • مصرف خوراکی و یا نوشیدنی شیرین
  • مصرف برخی داروها

 دلایل روانی کاهش اشتها در کودک

  • تنبیه شدید
  • انتقال استرس
  • بروز افسردگی
  • بی‌اشتهایی عصبی

بهترین دارو برای بی اشتهایی کودکان چیست؟

با توجه به آنچه که تا به اینجای مطلب امروز برایتان عنوان کرده ایم بهترین دارو برای بی اشتهایی کودکان همان دارویی است که بتواند مشکلات جسمی و روحی آن ها را برطرف کند.

البته ناگفته نماند که دلایل بی اشتهایی در کودکان تنها نمی تواند به خاطر مشکلات جسمی و روحی باشد. بلکه در اغلب کودکان دلیل بی اشتهایی مسئله جدی و عجیبی نمی باشد و تنها به خاطر اینکه از ظاهر غذا خوششان نیامده و بی علاقه بودن به آن غذا بی اشتها می باشند.

در این شرایط می توانید از دارو و مکمل اشتها آوری کودکان که یک شربت با عصاره انار و افشره نعناع می باشد( شربت باریج) استفاده کنید که خیلی خوب به افزایش میل کودک شما کمک می کند.

این شربت می تواند مشکلات رایج گوارشی را در کودکان برطرف کرده و با تنظیم کردن آنزیم های گوارشی به کودکان احساس گرسنه بودن را القا کند.

فقط به خاطر داشته باشید که بهترین کار این است که حتی برای ساده ترین و بی خطر ترین شربت اشتها آور هم با متخصص اطفال مشورت کرده و طبق دستور پزشک به فرزند خود مکمل و داروهای اشتها آور بدهید.

راهکارهای صحیح افزایش میزان اشتها

علاوه بر استفاده از بهترین دارو برای بی اشتهایی کودکان، راه های دیگری هم وجود دارند که می توانید با انجام دادن آن ها کاری کنید تا فرزند شما میل به غذا پیدا کرده و اشتهای او زیاد شود.

از جمله راه هایی که برای افزایش میزان اشتهای کودکان خود می توانید انجام دهید به شرح زیر می باشند.

  1. افزایش تعداد وعده هایی غذایی و کاهش حجم هر وعده
  2. خوردن نوشیدنی ها بعد از خوردن غذای اصلی
  3. تغییر دادن مدل غذاهها
  4. خارج کردن اسباب بازی از دسترس کودکان در زمان غذا خوردن
  5. استفاده از غذاها و خوراکی های مفید
  6. استفاده از تنقلات ارزشمند( بادام زمینی و مغز آجیل) به جای پفک و تنقلات بی ارزش

در چه سنی باید از دارو و مکل اشتها آور برای کودکان استفاده کرد؟

قطعا برای خیلی از شما والدین عزیزی که کودکانشان دچار بی اشتهایی هستند و میل به خوردن غذا ندارند این سوال پیش خواهد آمد که استفاده از بهترین دارو برای بی اشتهایی کودکان از چه سنی مجاز می باشد؟!

خوب باید بگوییم که مصرف دارو و شربت های اشتها آور برای کودکان زیر 2 سال ممنوع می باشد. برای این کودکان معمولا از قطره های مولتی ویتامین آن هم طبق نظر پزشک کودک استفاده می شود.

دلیل اصلی آن که برای کودکان 2 تا 4 سال استفاده از دارو و مکمل های اشتها آور ممنوع می باشد این است که در این کودکان احتمال ایجاد مسمومیت با خوردن این خوراکی های وجود دارد.

بنابراین بهترین و مناسب ترین سن برای مصرف داروهای اشتها آور در کودکان بالا 4 سال توصیه می شود که آن هم تحت نظر پزشک متخصص و برای مدت زمان کوتاهی قابل استفاده است.

روش های خانگی درمان بی اشتهای کودکان

علاوه بر مطالبی که تا به اینجای کار عنوان کرده ایم یک سری روش های خانگی هم وجود دارند که با انجام دادن آن ها می توانید برای رفع بی اشتهایی کودک خود اقدام کنید.

فقط باید توجه داشته باشید که انجام و استفاده از این محصولات و خوراکی های طبیعی هم باید حتما با نظر پزشک باشند.

این مهم را هم به خاطر داشته باشید که درست است راه حل های بسیاری برای درمان بی اشتهایی کودکان وجود دارد.

اما برای انجام تمام این راه های خانگی و درمانی باید ابتدا آرامش داشته باشید و کم کم غذا دادن به کودک خود را آغاز کنید.

استفاده از این داروهای خانگی علاوه بر داروهایی که توسط پزشک تجویز شده اند برای درمان بی اشتهایی کودکان موثر می باشند.

از جمله این داروهای خانگی برای درمان بی اشتهای کودکان می توان به داروهای زیر اشاره کرد.

  1. لیمو ترش
  2. زنجبیل
  3. آلوئه ورا
  4. سیر

در نهایت

اینکه شما در جایگاه والدین حق داشته باشید نگران بی اشتهایی و کم غذایی کودک خود باید یک امر طبیعی است. اما اینکه خودسرانه برای حل این مسئله اقدام کنید اصلا کار درستی نیست.

با این حساب و با توجه به این موضوع که بی اشتهایی از مواردی است که برای آینده فرزند شما اهمیت خاصی دارد حتما باید توسط پزشک متخصص تغذیه بررسی شود.

زیرا ممکن است هرگونه اقدام خودسرانه ای سلامت کودک را به خطر بیاندازد. مصرف درست از بهترین دارو برای بی اشتهایی کودکان باید توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود.

به خاطر داشته باشید که دادن دارو و مکمل اشتباه به کودکان می تواند برای آن ها بسیار خطرناک باشد.

سوالات متداول بهترین دارو برای بی اشتهایی کودکان

  1. کمبود چه ویتامین های در کودک باعث بی میل بودن به غذا می شود؟
    کمبود آهن، زینک، ویتامین‌های گروه B، C یا D در کودک معمولاً باعث بروز بی میلی به غذا می‌شود.
  2. شربت ویتامکس رازک به عنوان یکی از داروهای درمان بی اشتهایی جاوی چه ویتامین هایی است؟
    ویتامین‌های B1، B2، B3، B5 و B6
  3. بیماری های جسمانی که باعث بی اشتهایی در کودکان می شوند کدامند؟
    یبوست، بیماری‌های روده‌ای، سلیاک، رفلاکس اسید معده، بیماری‌های کلیوی و اختلالات کبدی

نوشته های مرتبط