مکمل اشتها آور برای کودکان کم وزن

بسیاری از والدین درگیر درست غذا نخوردن کودکان خود هستند و این موضوع باعث می شود که کودک دچار کاهش وزن شود. کاهش وزن کودک می تواند نگران کننده باشد. اگر کودک شما بد غذاست و نگران وزن پایین کودک خود هستید در این مقاله با عنوان مکمل اشتها آور برای کودکان کم وزن از همراه ما باشید. تا دلایل کم اشتهایی کودک و لاغری کودکان را بدانیم و از علل از دست رفتن اشتها در کودکان آگاه شویم مقاله به مواد غذایی موثر بر افزایش وزن کودک اشاره می‌شود تا بتوان به طور طبیعی و بی عارضه وزن کودک را متعادل نمود.

بهترین شربت چاق کننده برای کودکان

اگر می خواهید از مکمل اشتها آور برای کودک خود استفاده کنید، در وهله اول باید با پزشک مربوطه مشاوره داشته باشید. قابل ذکر است که مصرف مکمل اشتها آور طبق سازمان غذا و داروی آمریکا برای کودکان زیر دو سال ممنوع می باشد و می توان از قطره مولتی ویتامین استفاده کرد. مکمل ها در کودکان ۲ تا ۴ سال نیز ممکن است که باعث ایجاد مسمومیت شود و مصرف آن مجاز نمی باشد و بهتر است از رژیم غذایی اصولی برای افزایش وزن کودک استفاده کرد. برای کودکانه بالاتر از چهار سال نیز می‌توان از مکمل های دارویی و غذایی غذاهای اشتها آور استفاده کرد که البته این هم باید زیر نظر پزشک با مدت زمان مشخصی مصرف شود.

مکمل غذایی اشتها اور
غذایی اشتها آور برای کودکان

شربت اشتهاآور باریج

یکی از دغدغه های والدین در دورانی که  کودک شروع به غذا خوردن می کند، بی اشتهایی است. در واقع مقاومت زیاد کودکان در سال‌های اولیه جدایی از شیر مادر باعث ایجاد کمبودهای تغذیه ای در کودک شود. کمبود عناصر آهن و زینک باعث بی اشتهایی کودک می شود.

برای افزایش اشتهای کودک می توان از شربت اشتهای انار باریج که برای کودکان تهیه شده از استفاده کرد. از این مکمل می توان به عنوان افزایش دهنده اشتها و بهتر غذا خوردن کودک شما استفاده شود. شربت انار باریج شربتی برای چاق کننده برای کودکان می باشد که یک اشتها آور گیاهی و بی ضرر می باشد. از خواص این شربت اشتها آور می توان به بهبود ناراحتی های گوارشی، بهبود اسهال در کودکان و افزایش اشتها در کودکان اشاره داشت. این شربت کاملاً گیاهی و طبیعی می باشد اما باز هم توصیه می شود که همیشه برای مصرف هرگونه شربت اشتها آور با پزشک و متخصص مشورت داشته باشید.

اشتها آور باریج برای کودکان بالای دو سال مجاز به استفاده میباشد. این شربت برای کودکانی که تازه از مرحله شیر مادر وارد مرحله غذای خانگی شده‌اند، می تواند مفید واقع شود. توجه کنید که از این شربت بهتر است که برای نوزادان استفاده نشود. زیرا شربت اشتها آور برای کودکان زیر دو سال ممنوع میباشد.

دلایل کم اشتهایی کودکان

کم اشتهایی کودکان، یک نوع اختلال در خوردن، حساب می شود که با مصرف غذای کم و یا فعالیت بدنی بسیار زیاد این عارضه مشخص می‌شود. بی اشتهایی در کودکان باعث ایجاد مشکلات جدی تر و شدیدتر چون توقف رشد کودک و تحلیل استخوان های کودک میشود. بی اشتهایی در کودکان می‌تواند باعث آسیب به اندام های اصلی و مهمی چون قلب گردد و گاهی بی اشتهایی در حالت های خاص منجر به مرگ می شود.

به دلایل مهمی که اشاره شد، بی اشتهایی کودک بسیار اهمیت دارد و باید علت آن بررسی و در ادامه توسط پزشکی درمان شود. البته نگران نباشید که در بیشتر مواقع کم اشتهایی برای اشتهای کودکان دلیل خاصی ندارد و به سلیقه غذایی کودک ارتباط پیدا می کند.

امروزه با پیشرفت علم پزشکی روش های بسیار زیادی برای افزایش اشتها در کودکان وجود دارد. از بهترین و موثرترین روش ها برای افزایش اشتهای کودک می تواند استفاده از شربت اشتها آور برای کودکان باشد که برای رفع مشکل بی اشتهایی کودک واقعاً موثر واقع می شود.

بهترین مکمل افزایش اشتها برای کودک
بهترین مکمل افزایش اشتها برای کودک

علت کم وزن شدن کودک چیست؟

کم وزن شدن کودک و لاغر شدن کودک برای والدین کودک موضوع نگران کننده‌ای می باشد. به همین دلیل هم هست که والدین تا متوجه کاهش وزن در کودک خود می شود به پزشک مراجعه کرده و در صدد رفع آن برمی‌آیند. حتی ممکن است با وجود مراقبت بسیار خوب و اصولی و استفاده از غذاهای مفید، کودک دچار کاهش وزن گردد که در این صورت باید حتماً به پزشک مراجعه شود تا علت یابی شده و درمان صورت گیرد.

تغییر وزن در کودکان و نوسان گیری وزن آنها می تواند یک موضوع بسیار طبیعی باشد که برای بیشتر کودکان پیش می‌آید. اما اگر وزن کودک شما به سرعت کم می شود و کاهش وزن به صورت سریع و غیر منتظره است نگران کننده است. این موضوع، والدین را نگران می‌کند که باید علت یابی و درمان گردد.

در سنین نوجوانی و بلوغ کاهش وزن بسیار طبیعی است. زیرا افزایش هورمون ها و تغییرات مختلفی که در بدن نوجوانان ایجاد می شود می تواند باعث بی اشتهایی در کودکان و نوجوانان شده و منجر به کاهش وزن میشود. کودکان نیز با مصرف کالری زیاد تر از آنچه که  می سوزانند، باعث لاغری می شود. گاهی این اتفاق با استفاده از کاهش مصرف غذا هم پیش من آید و کودک وزن از دست می دهد.

اگر کاهش وزن کودکان غیرمنتظره و خیلی سریع تر به افتد بر روی سلامت کودک و رشد کودک تاثیر بسیار بدی می گذرد.  باید ارتباط بین وزن و سلامتی کودک را بررسی نمایید.

عواملی باعث کاهش وزن در کودکان میشود

در موارد بسیاری کاهش وزن کودک می تواند اولین نشانه از یک مشکل پزشکی باشد؛ از این رو نباید از تغییرات بدن کودک و کم شدن وزن، چشم‌پوشی نمود.

بسیاری از کودکان در کنار کاهش وزن و لاغر شدن و بی اشتهایی های غیر ارادی علائم زیر را تجربه می کنند. می توان به گزینه های زیر اشاره داشت.

  • وجود تب
  • کم آبی در بدن کودک
  • کاهش دفعات ادرار کودک
  • وجود اسهال یا استفراغ
  • سرفه و سرماخوردگی در کودک
  • گلو درد کودک
  • سینه و درد گوش در کودک
  • بی خوابی در کودکان
  • وجود افسردگی
  • اختلالات خوردن مانند آنوکسی و یا بولیمی
  • وجود بیماری های خاص

چگونه وزن کودک خود را افزایش دهیم

برای افزایش وزن کودک می توان تغییرات اصولی در برنامه غذایی کودک ایجاد نمود. برای رژیم غذایی کودک با افزایش چربی های سالم و مفید و افزایش مواد مفید و مغذی در برنامه غذایی کودک می‌تواند باعث افزایش وزن شد. باید دلایل لاغری و کم وزنی در کودک بررسی شود به تلاش در جهت رسیدن به وزن ایده‌آل باشد.

از دیگر موارد  برای افزایش وزن کودک، استفاده از مکمل اشتها آور برای کودکان کم اشتها است. در کمک به افزایش وزن کودک با استفاده از روش های طبیعی و رژیم غذایی، می توان موارد زیر را در نظر داشت.

  • بهتر است حداقل پنج بعدی میوه و سبزیجات را کودکان در طول روز استفاده کنند
  • وعده های غذای اصلی کودک باید دارای کربوهیدرات باشد
  • بهتر است کودک از برنج ماکارونی و نان استفاده کند
  • لبنیات را در برنامه غذایی کودک قرار دهید. زیرا تاثیر بسیاری در افزایش وزن کودک و افزایش اشتهای کودک دارد
  • غذاهای سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ ماهی باید استفاده کنند
  • کودک مایعات زیاد اگر مصرف کند برای سلامتی بدن مفید است و بهتر است حداقل ۱۰ لیوان آب را در طول روز بنوشید
  • سلامت روانی کودک را در نظر داشته باشید
  • استرس و تنش و اضطراب می تواند باعث بی اشتهایی و از دست رفتن وزن کودک شود

بهترین شربت مولتی ویتامین برای کودک

وزن خوب کودک و غذا خورن درست کودک برای  والدین اهمیت دارد و دغدغه های پدر و مادر ها عکس این موضوع می باشد. بهتر است تغذیه مناسب برای فرزند خود تهیه کنید تا دچار مشکلات جسمی و ذهنی نشود. زیرا بی اشتهایی و کم شدن وزن به طور ناگهانی و در زمان کوتاه باعث ایجاد مشکلات جسمی و ذهنی در کودک می‌شود.

بهتر است کمبود ویتامین ها و مواد معدنی ابتدا با مواد غذایی و در ادامه با استفاده از شربت اشتها آور برای کودکان برطرف شود. از بهترین مکمل مولتی ویت ویتامین و شربت مولتی ویتامین برای کودکان آن است که دارای ویتامین های لازم  A، B، C، D، E و K  برای کودک باشد تا هر روز در برنامه غذای کودک وجود داشته باشد. برای استفاده از انواع مولتی ویتامین ها بهتر است با پزشک مربوطه مشاوره داشته باشید.

قرص اشتها آور برای کودکان

از دیگر راه‌های افزایش اشتها در کودکان بی اشتها و کم اشتها استفاده از قرص افزایش اشتها می باشد که در بیشتر داروخانه ها موجود است. کمبود اشتها از مشکلاتی است که در هر سنی در کودک ممکن است رخ داده و باعث اختلال در رشد و عملکرد طبیعی و درست بدن گردد. مشکلات روحی و کم شدن انرژی بدن کودک می تواند از علائم و عوارض بی اشتهای کودک باشد که با استفاده از انواع قرص افزایش اشتها که توسط پزشک تجویز میشود ان را درمان کرد.

فواید مصرف مولتی ویتامین و مکمل افزایش اشتهای کودک

از روش های اصولی برای افزایش اشتها کودکان، استفاده از قطره اشتها اور و مولتی ویتامین میباشد. قطره مولتی ویتامین از قطره های لازم برای رشد کودکان است که در نوزادی توسط پزشک برای نوزاد تجویز می‌شود تا رشد کودک بهتر انجام گیرد. تاثیر قطره مولتی ویتامین برای وزن گیری و رشد نوزاد بسیار اهمیت دارد که باید به طور متداول ۲۵ قطره مولتی ویتامین استفاده می کنند. در اینصورت نوزاد می تواند وزن خوبی گرفته و رشد ایده‌آلی داشته باشد.

اما مصرف مولتی ویتامین می‌تواند است اگر بیش از اندازه باشد اثرات مخربی خواهد داشت و برای کودک ضرر دارد.

مصرف داروهای گیاهی برای افزایش اشتها در کودکان ضرر دارد؟

می دانیم که بی خطر ترین و ساده ترین خوراکی در جهان است. اما اگر مصرف همین آب را هم به مقدار بسیار زیاد داشته باشید، می‌تواند عوارضی برای بدن داشته باشد. از عوارض مصرف بی رویه آب می تواند دفع املاح و مواد ضروری برای بدن باشد. پس مصرف هر دارو و هر خوراکی و هر ماده غذایی باید به اندازه باشد. مصرف بیش از اندازه و خودسرانه و طولانی مدت داروهای افزایش اشتها حتی از نوع گیاهی نیز برای کودکان می‌تواند ضرر داشته باشد. حتما باید برای مصرف داروهای گیاهی افزایش اشتها هم با پزشک پزشک و متخصص در ارتباط باشید

در نهایت

در این مطلب درباره مکمل اشتها آور برای کودکان کم وزن و فواید ان اشاره کردیم. برای مصرف هرگونه داروی اشتها آور برای کودک با پزشک مشورت داشته باشید.

سوالات متداول مکمل اشتها آور برای کودکان کم وزن

برای کودک زیر 2 سال بهترین مکمل اشتها آور چیست؟

مکمل اشتها آور برای نوزادان قطره مولتی ویتامین است.

مقدار مصرف قطره مولتی ویتامین برلی نوزاد چقدر است؟

به وزن و سن کودک بستگی دارد که که باید به طور متداول ۲۵ قطره مولتی ویتامین استفاده می کنند.

کاهش وزن در کودک چه زمانی ناراحت کننده است؟

کاهش وزن ناخواسته در کودک اگر با نشانه هایی همچون استفراغ و تب همراه باشد نشان دهنده یک بیماری زمینه ای بوده و باید به پزشک مراجعه شود.

نوشته های مرتبط